İş kurmak istiyorsunuz
ve nasıl başlayacağınız konusunda kafanız mı karışık? Eğer daha önce puzzle ile uğraştıysanız,
deneyimlediğiniz puzzle birleştirme stratejilerini yeni işinize başlarken de kullanabilirsiniz.
Bir puzzle bitirmişseniz veya en
azından bir puzzle üzerinde çalışmışsanız size bir sorumuz olacak. Puzzle ile
uğraşırken ilk olarak ne yapmıştınız? Muhtemelen önce puzzle’ın bütün
parçalarını ortaya dökmüş ve üzerindeki
resmi referans olarak kullanmak için puzzle kutusunu gözünüzün önünde bir yere dayamışsınızdır. Bir
çoğumuz için ikinci aşama ise bütün kenar parçalarını diğerlerinden ayırmak
olmuştur. Sonrasında ya kenarları birleştirmeye çalışmış, ya da puzzle’ın
çerçevesini yapmışsınızdır. Bundan
sonrasında ise bütün parçaları renklerine göre ayırmış ve parçaların uymadığı yerlere girmesi için
onları zorlamadan, her bir parçayı doğru yere yerleştirmeye uğraşmışsınızdır.
Eğer referans alacağınız bir resim size
verilmemiş olsaydı puzzle’ı nasıl birleştirirdiniz bir düşünün. Puzzle’ın bütün
kenar parçalarının kaldırıldığını ve böylece bitmiş puzzle’ın ne kadar
büyüklükte olduğunu veya nasıl bir şekil alacağını bilemediğinizi varsayın. Ve
hatta size verilen puzzle parçalarının tamamının her iki yüzünün de gri renkte olduğunu düşünün.
Kenar parçası yok, boyut yok, renk yok,
referans alınacak hiç bir örnek yok! Böyle bir puzzle’ı tamamlamak sizce kolay olur muydu?
yeni iş kurmak, puzzle birleştirmeye benzer! |
Hangi gelir akışlarının uygun olduğunu belirlemek
de “iş puzzle”’ında sizin için önemli
olan “kenar parçalarını”
sağlayabilir. İşiniz gerçekten de birebir müşteri ile çalışmayı mı
gerektirecek? Öncelikle kitlelere mi ulaşacaksınız? Yan ürünler, takip süreci veya online destek
önerecek misiniz? Online abonelik hizmetleriniz de olacaksa video veya pdf
materyal içerecek mi? Eğer iyi bir konuşmacı değilseniz ve buna rağmen ekiplerle
çalışmak istiyorsanız, alanınızdaki uzmanlarla konuşmak için gereken sunum becerilerini geliştirecek
misiniz? İş toplantılarını yönetmeye
kendinizi hazır hissediyor musunuz? Eğer
canlı gruplara konuşacağınıza ihtimal vermiyorsanız, alanınızla ilgili yazılar
yazmayı deneyebilirsiniz. Örneğin bir e-kitap veya bülten oluşturmak için yeterince bilginiz
var mı?
İş konusundaki bir başka ders de puzzle'ın “renk” boşluğunu doldurabilir. Yapmak
istediğiniz işle ilgili gerçek bir piyasa olup olmadığını anlamak için online
araştırma yapabilirsiniz. Eğer yapmak
istediğiniz şeyi hiç kimse sunmuyorsa ya gerçekten bu konuda pazar yoktur, ya
da konuyu ilk düşünen sizsinizdir. Diğer
taraftan, bir çok insan sizin yapmak istediğiniz işi zaten hali hazırda
yapıyorsa mutlaka o işin bir piyasası da vardır. Bir sonraki
adımınız bulunduğunuz yerde kaç tane bu işi yapan kişi olduğunu tespit etmek
olmalıdır. Rekabeti bir kontrol edin,
piyasadan biraz farklı olabilecek misiniz?
Biraz daha fazla servis ya da az da olsa farklı
ürün ya da süreç sunabilecek misiniz?
Bu konuda çok fazla soru olduğunu biliyoruz. Unutmayın
bu soruların cevapları sizin içinizde
saklı. O halde durmayın, gidin kendinize
bir puzzle alın ve puzzle’ı birleştirirken ne yaptıysanız
işinizi kurarken de aynı yöntemleri uygulayın..
KAYNAK: http://biznik.com/articles/building-business-is-like-solving-a-jigsaw-puzzle
Alexis Mason
Confidence Coach (Güven Koçu)
Vancouver, Washington
Vancouver, Washington
UYARLAMA ÇEVİRİ: www.puzzlegaleri.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder